OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

TUNINGandDRIFT

typy a triky

Podmienky na driftovanie (hocijake osobne auto s pohonom prednych kolies 4x2)
-znizit podvozok o 5cm
-na prednej naprave mala vzorka pneumatik rovnakych lebo pohanuaju auto
-na zadnej naprave este mensia vzorka pneumatik rovnakych aby ste auto dostali lepsie do smyku (driftu)
-rucna brzda bez poistky (zubky) aby sa paka ked ju potiahnete vraciala nazad
-a dasa driftovat aj s kubaturov auta 1.2

Ako nato?
-predovsetkym musite poznat svoje auto "lepsie ako ste vy sam"
-to znamena musite vediet ako vase auto zareaguje na vode,suchu,blate,snehu,asfalte
,kamienkoch, a podobne

-tak tiez treba poznat brzdny ucinok vasho auta a vlastnosti ABS...a podobne
-najlepsie je si to vyskusat na sirokej ceste kde mate priestoru vela a dobrom asfalte
-pred zakrutu urobit tak zvany KYVADLOVY EFEKT ked je zakruta parvotociva tak vytocit do lava a tak do prava a tak na trojke ist okolo 80 az 100km/h
-potiahnut paku (rucnu) aby ste zadnu napravu dostali do smyku a hned paku pustili zalezi od auta a jak mate nastavenu
na aky brzdny ucinok a ked je dobre nastavena tak priblizne do polovici potiahnut paku
-dalej ked potiahnete paku treba hned podradit do dvojky aby motor mal okolo 5000 otacok aby to malo tah a drzat nohu na plyne dalej
-tak ked budete mat auto v smyku a nohu naplyne tak treba vediet aj "krutit" s volantom spravne aby vam auto pekne plynule preslo smykom aby ste sa neprevartili....
-ked bude auto v smyku napriklad do lavej strany tak treba vytocit volant do lava a drzat plyn a tak vytocit do prava a a to sa vola DRIFT
-a ked ste tu zakrutu uz presli a sa chchete dostat zo smyku "driftu" tak vytocite do tej strany kde ste dali auto do smyku ci lava albo prava a zaradit vyssi rychlostny stupen3
aby auto prestalo tak silno akcelerovat a samozrejme nohu s plynu dole a HLAVNEEEE nikdyy NEBRZDIT KED STE V SMYKU!!!!!!!!!!!!!!
-ale vecsinov driftovanie je otom ze prejdete zakrutu smykom a auto sa vam same vyrovna len treba vecsiu PRAX nic viacej a auto hocijake ;))

 

Je mnoho spôsobov, ako vyvolať drift, rozoznávame však niekoľko základných techník:

Lift Off Drift (Race Drift, Kensei Drift):

Technika používaná najmä v zákrutách s rýchlym nájazdom. Strata priľnavosti je dosiahnutá prudkým krátkodobým ubratím plynu, ktoré spôsobí náhlu pretáčavosť. Rýchlym kontrovaním volantom a jemným prerušovaným pridávaním plynu dosiahnete súvislý kontrolovaný drift. Metóda vhodná pre rovnomerne vyvážené autá.

Feint Drift:

Inak známy aj ako "Scandinavian Flick". Strata priľnavosti je dosiahnutá rozhodením hmotnosti auta. Pred nájazdom do zákruty treba volantom rázne nasmerovať auto v smere zákruty a vzápätí v opačnom smere. Tesne pred zákrutou sa auto "preklápa" do správneho smeru, ale jeho ťažisko je už nestabilné a drift je len otázkou ľahkej kontry a postupného dávkovania plynu.

Braking Drift:

Táto technika je založená na prenesení hmotnosti na predné kolesá prostredníctvom krátkeho intenzívneho brzdenia v nájazde do zákruty. Zadná časť sa odľahčí a pridaním plynu sa ľahko odtrhne z čistej stopy. Nasleduje kontra volantom a udržiavaný drift až po výjazd zo zákruty.

Power Over Drift:

Technika určená pre autá s prebytkom výkonu. V prvej tretine zákruty sa pridaním plného plynu roztočia zadné kolesá, kontrovaním volantom a prerušovaným citlivým pridávaním plynu sa udrží drift až po výjazd zo zákruty.

Jump Drift:

Technika uplatňovaná na okruhoch. V nájazde do zákruty vyjde jazdec až na vonkajší obrubník a drobné nadskočenie zadnej časti a s tým spojenú stratu trakcie využije na zahájenie driftu.

Shift Lock Drift:

Táto technika je vhodná hlavne pre pomalšie zákruty. V nájazde do oblúka podradí jazdec o jeden stupeň a prudko pustí spojku, vďaka čomu sa zadné kolesá zablokujú. Prudkým pridaním plynu a kontrovaním volantom začína súvislý drift.

Side (E-Brake) Drift:

Jedna zo základných techník driftu. Pred zákrutou alebo v nájazde do nej musí jazdec urobiť tri veci súčasne: natočiť volant v smere zákruty, vyšliapnuť spojku a potiahnuť páku ručnej brzdy. Prudkým zablokovaním zadných kolies a súčasným natočením volantu sa zadná časť vychýli dostatočne pre započatie driftu.

Clutch Kick Drift:

U nás známy aj ako spojkový kop. Strata trakcie zadných kolies je iniciovaná prudkým vyšliapnutím spojkového pedála a súčasným ráznym pridaním plynu. Prerušovaným pridávaním plynu a kontrovaním volantom započne jazdec súvislý drift.

Dirt Drop Drift:

Táto technika sa hodí najmä pre autá so slabším motorom a trať s nespevneným okrajom bez obrubníkov a nerovností. Zadné kolesá stratia trakciu krátkym výjazdom na nespevnený okraj trate. Vtedy musí jazdec prudko pridať plyn, aby udržal zadné kolesá v pretáčaní aj po návrate na asfalt. Nasleduje kontra volantom a prerušovaným pridávaním plynu udržiavaný drift.


Viac tu: http://bmwcarspagetuning.webnode.sk/tipy-a-triky/
Vytvorte si vlastné stránky zadarmo: http://www.webnode.sk