OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

TUNINGandDRIFT

tuning auta

BMW M5 (E61) Dark Edition

Nemecká spoločnosť Edo Competition pripravila čierno čiernu sadu vylepšení pre výbehové kombi BMW M5 Touring.

 

Firma Edo Competition je vo svete automobilov dobre známa predovšetkým svojimi zodpovednými prestavbami super športových vozidiel. Z nedávnej doby si možno spomeniete na matne čierne Lamborghini Murcielago LP750, čierno čierny Mercedes – Benz LSR Black Arrow, naopak jasne biely hatchback Porsche Panamera Moby Dick alebo luxusné kupé Aston Martin DB9 prestavený skoro do podoby väčšieho DBS a posilnené o 550 koní. Teraz páni zo spoločnosti Edo Competition ale urobili výnimku a pripravili konverziu „obyčajného“ osobáku.

Slovo „obyčajný“ je potrebné úvodzovkami skutočne ohraničiť, pretože vychádzajúcim strojom sa stal už nevyrábaný model BMW M5 Touring (E61), ktorého produkcia bola ukončená už v polke roka 2010. Kombi M5 je dnes veľmi cenným typom a jeho cena v budúcnosti porastie, pretože ich vzniklo iba niečo cez 1 000 exemplárov, zatiaľ sedanov M5 bolo dvadsať krát toľko. Nová generácia sedanu BMW M5 (F10) bola predstavená iba nedávno a dáva zbohom legendárnym atmosféricky plneným motorom, na ktorých miesto prichádza preplňovaný. Niektorí puristi sa s fantastickým desať valcom generácie E60/E61 lúčia ťažko, ale nájdeme niektoré firmy, ktoré im ponúkajú alternatívu. Minulý rok v júli sa objavila napríklad stavba BMW M5 N635S 5.8 Hans Nowack Edition.

Ale späť k novému projektu Edo Competition. Jej predstavitelia ju nazvali M5 Dark Edition a opatrili predovšetkým vyladenú verziu päťlitrového desať valca, ktorý dostal novú naprogramovanú riadiacu jednotku, prepracované sane a úplne novú výfukovú zostavu s pretekárskymi katalyzátormi. Výsledkom je pri zachovaní atmosférického plnenia zvýšenie výkonu až na 555 koní (408 kW) a točivý moment na 560 Nm (pre porovnanie, novo „fúkané BMW M5 F10 dáva 560 koní a 680 Nm). Vďaka tomu vraj zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,2 s, na 200 km/h pod 10 s a po odstránení obmedzenia rýchlosti dosiahne najvyššiu rýchlosť 305 km/h (srov. BMW M5 F10: 4,4 s, 13,0 s, 350 km/h).

Zvonku tento čierny blesk okrášlila zostava aerodynamických doplnkov vrátane prahových obkladov a nárazníkov, pričom ten zadný nesie decentný difúzor s dvoma pármi koncoviek výfuku. Dravý dojem dotvárajú dvadsaťpalcové liate disky s pneumatikami Bridestone Potenza v rozmeroch 255/35 R20 vpredu a 285/30 R20 vzadu. Za zmienku stojí praktické zmýšľanie tvorcov, o čom svedčia tiež bezpečnostné šrúby na kolesách alebo parkovacie senzory vpredu aj vzadu.

Zmeny nastali aj v interiéry, kde Edo Competition ponúka širokú škálu riešení podľa vkusu zákazníka siahajúcu od rôznych druhov koženého čalúnenia a obkladov z uhlíkových komponentov až po nový tachometer s logom firmy Edo Competition. Ocenenie si zaslúži zachovanie tradičného trojfarebného sťahovania na volante typického už niekoľko dekád pre verzie BMW M.

image image image image image image


JE Design Seat Leon Cupra R – španielský eR toreádor !!!

JE Design Seat Leon Cupra R – španielský eR toreádor !!!

O Seate Leon by sa dalo povedať, že je to večné auto. Vždy ho nejaká firma upravuje, častokrát je stredobodom tuningovej pozornosti a taktiež ho je možné vídať na rôznych zrazoch a výstavách pomerne často. Darmos a budeme presviedčať o opaku, no španielske autá majú tú svoju špecifickú iskru, ktorá je patrná hneď od začiatku. Rovnako ako sú Španieli húževnatí, radi sa bavia a sú plný energie, rovnaké sú aj ich autá. Tie prekypujú nevšedným živým dizajnom, ktorý je doplnený extravagantnými prvkami v interiéri aj exteriéri. Napríklad taký Seat Leon – dizajnovo vydarené auto, ktoré je navyše príťažlivé pre okolie – hlavne vo verzii Cupra R, ktorú ešte, doslova zvýraznil nemecký tuner JE Design.

Prvá generácia Seatu Leon bol obľúbená a vyznávaná z väčšej časti fanúšikmi športových áut a to najmä pre svoj nemilosrdný, športový dizajn. Doba však pokročila a na svete je už dlhší čas druhá generácia Seat Leon MkII. Stále rovnako príťažlivý, no trochu miernejší dizajn, ktorý do sveta až tak nekričí, ako to bolo v prípade MkI verzie. No stále je to veľmi atraktívne auto, ktoré v sebe kombinuje všetko potrebné, čo majiteľ perfektného auta vyžaduje.

Avšak jednu veľmi dôležitú vec majú obidva modely rovnakú, označenie Cupra. Cupra je označenie športových modelov, konkrétne Ibiza a Leon. Agresívne prvky karosérie, športové sedačky a množstvo iných športových detailov, ktoré napovedajú, že pôjde ozaj o zlovestnú beštiu. No na svete je ešte ostrejšia verzia, ktorá nesie označenie Cupra R a to už je skutočne iná káva. Najväčším lákadlom je však srdce tejto závodnej verzie. Základ tvorí dvojlitrový štvorvalec 16V TSI, teda preplňovaný turbom. Výkon, ktorý nie je problém z tohto motora vyžmýkať činí 265 konských síl (195) a 350 Nm. To stačí na zrýchlenie na stovku za pekných 6,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je, žiaľbohu obmedzená na 250 km/h, ale auto zvládne podstatne viac. A to už nikoho nenechá chladným. Veď nie nadarmo automobilka Seat hovorí o modeli Leon Cupra R, že je to najsilnejší a najšportovejší jedinec z produkcie tejto španielskej automobilky.
 

SEAT LEON CUPRA R JE DESIGN


Prvý pohľad na upravený Leon firmou JE Design môže byť per mnohých odstrašujúci, no pri hlbšom skúmaní zistíme, že všetko, čo je na aute zmenené na seba logicky nadväzuje a vytvára tak celkom slušný výsledok. Ale poďme pekne poporiadku.

Sila rovnajúca sa 265-im čistokrvným žrebcom sa technikom z firmy JE Design málilo a nadopovali tak hnacie ústrojenstvo tejto španielskej krásky o značnú porciu pružnosti.

Optimalizovaním riadiacej jednotky auta, metalickým katalyzátorom, otvoreným saním a športovým výfukovým systémom dosiahli inžinieri od JE Design úctyhodný výkon 330 koní (243 kW) a 420 Nm. Auto po tejto kúre šprintuje z nuly na stovku za 5,8 sekundy a po odblokovaní omedzovača rýchlosti dosahuje hodnota maximálky na hranicu 268 km/h. S takýmto výkonom sa dá narobiť poriadna šarapata.

Pre dokonalejší zážitok z jazdy, je auto vybavené športovým podvozkom so znížením 25 mm. Pre tých, ktorí to majú radi „po svojom“, môže byť auto na želanie vybavené športovým podvozkovým systémom od firmy KW Suspension, konkrétne model podvozkového setu Variant 3. Ten umožňuje nastavovanie tuhosti, rýchlosť návratu piestu a svetlej výšky v rozmedzí 15 – 44 mm. Jednoducho lahôdka. JE Design doprial autu aj kvalitné obutie v podobe 19-palcových viaclúčových diskov Multispoke lakovaných do krikľavej červenej, s pneumatikami 235/35. Krikľavú červenú dnes ešte spomenieme.

Po vyladení všetkých performance záležitostí a vecí s nimi súvisiacimi, prišli na rad aerodynamické prvky na aute. V prednej časti je osadený nový predný nárazník s mohutným stredovým otvorom a krikľavo červeným spojlerom, ktorý ma navyše integrované LED denné svietenie. Agresívny výzor dopĺňajú mračítka svetlometov a výrazná maska chladiča so zapusteným logom R. Krikľavo červený je aj lem masky chladiča. Na bok auta pribudli štýlové prahové nástavce, krikľavo červené kryty spätných zrkadiel a v rovnakej farbe situované polepy so šachovnicovým vzorom. Zadok auta bol obdarený naozaj mohutným prítlačným krídlom, taktiež v rovnakej výraznej červenej a zadným nárazníkom s integrovaným difúzorom, opäť vo výraznej červenej. Zadná časť auta je ešte doplnená dvoma pármi koncoviek športového výfukového systému.

Poslednou zastávkou úpravcu bol interiér, ktorý je vo výsledku rovnako príťažlivý ako exteriér tejto rakety. Zákazník má na výber čalúnenie kožou alebo kvalitným semišom – doorboardy so štvorcovým vzorom a červeným šitím, poťah riadiacej páky a ručnej brzdy, športové sedačky s výraznými červenými prvkami atď.
 

 


seat leon cupra r je design

seat leon cupra r je design

seat leon cupra r je design

seat leon cupra r je design

  Wallpaper "Seat Leon II Cupra R JE Design" (pozadie pre plochu vášho monitora) si môžete stiahnuť tu v troch rozlíšeniach: preview


800x600
1024x768
1600x1200


Priamo z okruhu prichádza Volvo C30 Polestar

Priamo z okruhu prichádza Volvo C30 Polestar

Partner Volva vo švédskom vydaní šampionátu cestných vozidiel (STCC) firma Polestar predstaví extrémne výkonné Volvo C30 Polestar PCP.

 

Pretekoví inžinieri nemali pri šľachtení Volva C30 zviazané ruky žiadnymi predpismi, ktoré platia pre jednotlivé triedy pretekárskych áut. Premenu Volva C30 na okruhového zabijaka si natrénovali už v STCC pred sezónou 2009. A že im to ide celkom dobre potvrdzuje víťazstvo Polestaru s Volvom C30 v minulej sezóne.

Okrem pretekania Polestar s Volvom spolupracuje aj na poli továrenského ladenia. Je jediným certifikovaným ladičom štandardných modelov Volvo. Ich produkty sa predávajú priamo prostredníctvom dílerov Volvo na mnohých trhoch, pričom pôvodná továrenská záruka zostáva neporušená.

Volvo C30 Polestar PCP (Performacne Concept Prototype) ťaží z výborných vlastností svojho darcu orgánov a ďalej ich rozširuje. Srdcom Volva C30 Polestar je známy prepĺňaný päťvalec T5 s objemom 2,5 litra, ktorý dostal väčší medzichladič stlačeného vzduchu a inhalačnú pomôcku v podobe turbodúchadla KKK 26. Zmeny neobišli ani piesty, ojnice a vačkový hriadeľ nasávacích ventilov.

Na výkon motora mali úpravy blahodarný vplyv. Z pôvodných 169 kW (230 k) sa razom stalo neuveriteľných 302 kW (411 k) a krútiaci moment poskočil zo sériových 320 Nm na slušných 510 Nm.

Polestar avizoval extrémne Volvo už začiatkom  apríla.
Polestar avizoval extrémne Volvo už začiatkom apríla.
Autor: Polestar

Pretaviť tieto čísla do pohybu má za úlohu pohon všetkých kolies Haldex so samosvornými diferenciálmi na oboch nápravách. Podvozok dostal pružiny a tlmiče Öhlins a citlivejšie riadenie. Krotiteľ Volva C30 Polestar má meno Brembo, vpredu s 380 mm kotúčmi (6 piestikové strmene) a vzadu s 330 mm kotúčmi (4 piestikové). Korunu tomu dávajú disky BBS s priemerom 19 palcov, ktoré sú obalené pneumatikami Pirelli P Zero 235/35.

Exteriér sa musel takisto prispôsobiť. Aerodynamický kit je odvodený od pretekárskeho špeciálu použitého v STCC. Aby s vodičom Volvo C30 Polstar veľmi nezametalo, v interiéri nechýbajú pretekárske sedačky potiahnuté kožou Ternsjö.

Volvo C30 Polestar Performacne Concept Prototype sa predstaví na autosalóne v Göteborgu, ktorý potrvá od dnes 22.4. do 25.4.



Seat Leon MkII JE Design – oranžovo-čierna hračka pre tunerov

Seat Leon MkII JE Design – oranžovo-čierna hračka pre tunerov

Autá španielskej produkcie sú známe tým, že z nich vyžaruje veľká dávka sexepílu, neskrývajú svoj šarm a mnohí ich označujú za erotiku na kolesách. Niečo na tom bude, pretože južanský dizajn a temperament boli vždy veľmi dobrí kamaráti. Všetko sa to premietlo do modelov automobilky Seat, ktorá sa teší veľkej obľube v rámci Európy. Rovnako sa tešia aj tuningové firmy, ktoré z radosťou produkujú stylingové balíky pre tieto štýlové modely. Nedávnym počinom nemeckého tunera JE Design bola úprava šarmantného Seatu Leon novej generácie.
 

NEDOTKNUTÝ SEAT LEON


Prvá generácia Seatu Leon bol obľúbená a vyznávaná z väčšej časti fanúšikmi športových áut a to najmä pre svoj nemilosrdný, športový dizajn. Doba však pokročila a na svete je už dlhší čas druhá generácia Seat Leon MkII. Stále rovnako príťažlivý, no trochu miernejší dizajn, ktorý do sveta až tak nekričí, ako to bolo v prípade MkI verzie. No stále je to veľmi atraktívne auto, ktoré v sebe kombinuje všetko potrebné, čo majiteľ perfektného auta vyžaduje.

Avšak jednu veľmi dôležitú vec majú obidva modely rovnakú, označenie Cupra. Cupra je označenie športových modelov, konkrétne Ibiza a Leon. Agresívne prvky karosérie, športové sedačky a množstvo iných športových detailov, ktoré napovedajú, že pôjde ozaj o zlovestnú beštiu. Najväčším lákadlom však ostáva srdce tejto ostrej verzie. Základ tvorí dvojlitrový štvorvalec 16V TSI, teda preplňovaný turbom. Výkon, ktorý nie je problém z tohto motora vyžmýkať činí 240 kosných síl (177) a 300 Nm. To stačí na zrýchlenie na stovku za pekných 6,4 sekundy. A to už nikoho nenechá chladným.
 

SEAT LEON OD JE DESIGN


Posledným počinom nemeckého úpravcu JE Design je stylingový paket pre toto španielske levíča, vďaka ktorému si získa rešpekt nielen okoloidúcich.

Prvou etapou bol predný spojler, montovaný pod sériový predný nárazník. Vyznačuje sa trojicou podlhovastých otvorov a vďaka svojmu dizajnu nenaruší celkovú harmóniu karosérie. Na tento spojler príjemne nadväzuje športová maska chladiča, z ktorej bol odstránený znak Seat, mračítka predných svetlometov a výduch na streche auta. Línie týchto komponentov boli navrhnuté tak, aby pasovali do šarmantného vzhľadu nového Leona.

Úprava sa ďalej presunula na bok auta, kde si svoje miesto našli nové prahové nástavce, pre ktoré sú charakteristické oblé tvary. V ich zadnej časti sa ešte nachádza decentný podlhovastý otvor.

Pre zadok auta je pripravená dvojica stylingových dielov. Upravené mohutné krídlo a modifikovaný zadný nárazník a to hneď v dvoch prevedeniach. Líši sa od toho pôvodného v karbónovom difúzore, ktorý je prispôsobený buď dvom párom okrúhlych koncoviek výfuku s priemerom 90 mm alebo jednej dvojici umiestnenej v strede difúzora.

Inžinieri z JE Design sa pozreli aj na podvozok tohto tátoša. Nainštalovali mu znížené pružiny v kombinácii -35mm vpredu a -15mm vzadu. Vďaka tomu auto ešte viac dostalo na odvážnom a drzom vzhľade. Osadené boli tiež mnoholúčové Multispoke disky, ktoré sú dostupné vo veľkostiach 17, 18 a 19 palcov a taktiež v dvoch farebných prevedeniach – Silver Shadow a matná čierna s oranžovým límcom.

seat leon je design

seat leon je design

seat leon je design

seat leon je design

Dúfame, že sa tieto doplnky budú páčiť všetkým majiteľom tejto značky auta ale i ostatným entuziastom a fanúšikom tuningu. Dodacie lehoty na výrobky firmy JE Design sa pohybujú od 14 do 20 dní odo dňa objednávky, pokiaľ tieto nie sú na sklade alebo vyrobené. Pri špeciálnych objednávkach a výrobkoch na zákazku sa dodacie lehoty určujú osobitne. Na všetky tieto výrobky poskytujeme plnú záruku (24 mesiacov). Vzhľadom k tomu, že sa pri niektorých týchto doplnkoch jedná o náročnejšie montáže tak vám odporúčame zveriť montáž špecializovaným firmám, ktorých je na Slovensku zaiste dosť.